هیولای پول، ستاره هالیوود را بلعید | ARYAEmusic.IR | بروزترین مرجع موسیقی و دانلود آهنگ در ایران | آهنگ جدید | جدیدترین آهنگ ها | دانلود موزیک | دانلود موسیقی ایرانی | دانلود آهنگ خارجی | دانلود رایگان آهنگ | آریایی موزیک

وبگردی

برابری مورینیو با رکورد فرگوسن و کلاف
برانکو پُرتلاش، نگران و خندان
سرمربی تیم دژاگه برکنار شد
جشن تک نفره زلاتان با جام قهرمانی
مورینیو: دلیلی برای جشن گرفتن ندارم
زلاتان: گفته بودم با یونایتد قهرمان می‌شوم
سیمئونه: بارسلونا لایق پیروز شدن نبود
سلفی اهوازیها در ورزشگاه جاسم بن حمد
انریکه: رقیب مستقیم قهرمانی را شکست دادیم
منچستریونایتد قهرمان جام اتحادیه شد
قلعه‌نویی سفیر بیماری‌های نادر شد
نیمکت‌نشینی انصاری‌فرد مقابل تیم سابق
پتکی بر جمجمه ما
جایگاه ایران در رتبه‌بندی دولت الکترونیک
اولین خورشید گرفتگی سال 2017
معرفی پورشه پانامرا توربو اس ای هیبریدی 2018
الزام شبکه های اجتماعی خارجی به دریافت مجوز
ستاره فوتبال ژاپن خیال بازنشستگی ندارد!
آیا دید و بازدیدهای فامیلی تعطیلات را خراب می‌کند؟
نورافکن، مامور مهار ستاره التعاون
پیروزی دشوار میلان در زمین ساسولو
یک رکورد تاریخی جدید در انتظار رئال مادرید
کاریکاتور: کدام یک تیر دروازه است؟!
وقتی نبود بیل به نفع رئال تمام می‌شود!
حکایت دو خبرنگار از آخرین دیدار با رانیری
به بهانه اسکار؛ رونالدو و لستر بهترین‌های 2016
مینیوله: لیورپول بدون سوارز، تیم بهتری است
گزارش تمرین استقلال

بی کلام

« FG Top 10 February 2017 » موسیقی الکترونیک پر انرژی از لیبل Big Toys Production

Download this album

« انتقام جو » آلبوم موسیقی حماسی پر انرژی از گروه Volta Music

Download this album

« تکنوازی گیتار » آلبوم گیتار کلاسیک زیبایی از په‌په رومرو

Download this album

دو قطعه بسیار زیبا از موسیقی فیلم « نویسنده » اثری از حسین بیدگلی

Download this album

« پرتره ترانه سرایان » موسیقی بیکلام سینمایی از لیبل Chappell Grand Stage

Download this album

« بتهوون در اسپا » آلبوم کلاسیکال آرامش بخشی از لیما موزیکا

Download this album

« موسیقی و رمانس » آلبوم موسیقی بیکلام عاشقانه از مانوئل

Download this album

« مکانیزم مقابله » پیانو کلاسیکال آرام و دلنشینی از گرت بروک

Download this album

« تم ها حماسی » آلبوم منتخبی از برترین موسیقی فیلم ها با اجرای گروه London Music Works

Download this album

« دنیا بدون تو کمی تنهاتر است » آلبوم امبینت تفکر برانگیزی از گلاسیس

Download this album

« شفای جنگل » آهنگ های آرامش بخش بیکلام از لیبل Real Music

Download this album

« Wedding Essential » آلبوم منتخبی از برترین آثار کلاسیک با اجرای گروه The Avalon Consort

Download this album

« تکامل » آلبوم پیانو کلاسیکال آرامش بخشی از آنگوس جی. دابلیو. مکری

Download this album

« جزر و مد بیدار » آلبوم پیانو کلاسیکال زیبایی از آنگوس مکری

Download this album

هیولای پول، ستاره هالیوود را بلعید


«جودی فاستر» در 1962 لس آنجلس به دنیا آمد. مادرش او را بزرگ کرد و همواره در حال بردن او از یک صحنه فیلم برداری به صحنه ای دیگر بود. جودی 53 سال دارد و از زمانی که چشم باز کرده بازیگر بوده است. با این وجود هنوز خود را یک بازیگر واقعی نمی داند.

متن خبر


فصلنامه هنر بازیگری - ترجمه رزیتا بیدقی: «جودی فاستر» در 1962 لس آنجلس به دنیا آمد. مادرش او را بزرگ کرد و همواره در حال بردن او از یک صحنه فیلم برداری به صحنه ای دیگر بود. جودی 53 سال دارد و از زمانی که چشم باز کرده بازیگر بوده است. با این وجود هنوز خود را یک بازیگر واقعی نمی داند.
 
او که در دانشگاه ییل در رشته ادبیات تحصیل کرده، همچنان معتقد است که نقش هایش را با توجه به متن، داستان و تصاویر بررسی می کند. به عبارت دیگر، او با دید کارگردان، نقش هایش را بررسی می نماید. در دهه 80 فعالیت های بسیار موفقی را آغاز کرد که در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر زن اسکار را در آن سال ها از آن خود کرد؛ یکی برای فیلم «متهم» (1988) و دیگری برای فیلم «سکوت بره ها» (1991).

وی همچنین در همان سال ها برای کارگردانی فیلم «تیت، مرد کوچک» (1991) بر سر زبان ها افتاد. در مدت کوتاهی پس از اینکه برای بار چهارم در سال 1995 کاندیدای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد، دومین اثر کارگردانی وی فیلم نامدار «خانه ای برای تعطیلات» (1995) با بازی هالی هانتر و رابرت داونی جونیور روی پرده رفت.
 
 

با گذشت زمان، فاستر جایگاه اصلی خود را در پشت صحنه یافته است و بیشتر میخ واهد خودش تماشاچی باشد تا اینکه دیگران بازی او را به تماشا بنشینند. او این روزها برای اکران آخرین اثر کارگردانی خویش «هیولای پول» آماده می شود که در آن دو بازیگر برجسته تاریخ سینما، جرج کلونی و جولیا رابرتز نقش آفرینی می کنند.

گفت و گوی زیر درباره  تجربه کارگردانی و نگاه بازیگری فاستر در هیولای پول است که از دو منبع رسانه ای متفاوت در سال جاری گردآوری شد.

«هیولای پول» به نظر فیلم کارآمدی بود. اتفاق های درون آن زیاد است اما چیزی بیهوده رخ نمی دهد.

بله... این از جمله زیبایی های فیلم ما بود. همه چیز بامعنی است. انتخاب ها، لنزها، طراحی ها، گرافیک، و... و انرژی بازیگران و روند دگرگونی آنها در راستای داستان رخ می دهد؛ همگی در راستای یک هدف مشترک حرکت می کنند.

کدام ویژگی سبک فیلم شما با کار تلویزیونی متفاوت است؟

این نوع کارها در تلویزیون شدنی نیست، تلویزیون زیبایی شناسی خودش را دارد. برای نمونه یک داستان می تواند تا 8 قسمت ادامه داشته باشد و مخاطب هم به سیر تغییر کاراکترها عادت می کند. تلویزیون سیر خطی ندارد و همه چیز در راستای یک هدف نهایی رخ نمی دهد... فکر می کنم همین ویژگی بزرگ و متفاوت با یک فیلم است که در یک ساعت و نیم پایان می یابد. من فیلم های بیشتر از این مدت زمان را نمی سازم. هر نمادی در یک فیلم باید چیزی به آن اثر بیافزاید.
 


البته این بیشتر نظر شخصی شماست.

من در هر چیزی دنبال معنا هستم. فکر می کنم که این فیلم دربردارنده ایده هایی اندیشه ورز است. ما به وسیله تکنولوژی با هم درارتباط هستیم و همین دنیای غلط مجازی و عجیب و غریب باعث شده است تا با تماشای تلویزیون و یا داشتن افراد در گوشی های تلفن همراه یا هندزفری احساس نزدیکی کنیم. این نزدیکی و ارتباط وجود دارند اما از نظر احساسی خیلی از هم دور هستیم.

خیلی جالب است که تکنولوژی به این معناست که ما در حال انجام 10 کار همزمان هستیم و سیر داستانی 10 اتفاق مختلف را به طور همزمان دنبال می کنیم، درست همان گونه که جولیا رابرتز در این فیلم عمل می کند. او با تجزیه و تحلیل 400 کار مختلف به طور همزمان زندگی می کند.

شخصیت جرج کلونی در فیلم از تکنولوژی برای جلب اعتماد مخاطب استفاده می کند. چرا مخاطب باید به چنین شخصی اعتماد کند؟

پرسش خیلی خوبی است. فکر می کنم به خاطر گیرایی، لبخند دلنشین وی و نگاه مستقیم او به مخاطب است که باعث می شود آنها با این جمله «من تو را می شناسم، من هم یکی از شما هستم.» دلگرم شوند. فکر نمی کنم که خود او هم از قدرتش آگاه باشد اما به طور دقیق یک شخص مشهور همین گونه رفتار می کند، او در خود غرق است و ترکیب عجیبی از کسی است که «ایگو»ی بزرگی دارد و بسیار جاه طلب است و همین طور احساس بی ارزشی می کند.

شما هم بازیگر هستید و هم کارگردان. به عنوان یک کارگردان، شما حرف آخر را می زنید؟ آیا این ماجرا موجب تغییر دیدگاه شما شده است

فکر می کنم سرانجام به این ایده عادت می کنیم که تنها چیزی که می شود به آن اعتماد کرد واقعیت است. این تنها دلیل من برای فیلم سازی است. من فیلم های واقع گرا می سازم و مدام از خودم می پرسم آیا این مستند است؟ آیا حقیقت دارد؟ به تازگی با کاندیدای اسکار «جولی تمیر» (کارگردان فیلم فریدا) صحبت می کردم... و فکر می کنم که او نیز از خود همین سوال ها را می پرسد اما فیلم های او سرشار از جهش های بسیاری از خیال و عبارت های خلاق هستند.

ما در دو قطب متضاد یکدیگر قرار داریم اما اطمینان دارم که او نیز از خود چنین پرسش هایی را می پرسد. او تنها می گوید که واقعیت تو واقعی تر ازواقعیت من است؟ این پرسش ها کار هم فیلم ساز است. این کار تنها کار قابل اعتماد است. اگر کسی می گوید «تماشاچی عاشق آن خواهد شد، گریه خواهد کرد، خواهد خندید،...» قابل اعتماد نخواهد بود.
 


به عنوان یک بازیگر چگونه به این مسائل نگاه می کنید؟

به عنوان بازیگر، شما در راستای دید کارگردان قرار دارید و بهتر است که با یان قضیه خیلی سریع کنار بیایید. تنها می توانید امیدوار باشید که به کارگردانی درست برخورد کنید که با شما همسو است. به همین دلیل من به ویژگی های کارگردانی علاقه دارم.

من با اعتماد کامل همه چیز را به عهده کارگردان می گذارم و به او می گویم: «ببین، من به تو 10 برداشت می دهم و فکر می کنم از بین آنها یکی یا دو تا خوب از آب دربیاید. شاید نظرهای ما با هم یکی نباشد.» درواقع بستگی به من دارد که چقدر فیلم سازی، دید کارگردان و اجرای خودم را درک می کنم. برای خود من بهتر است که آگاهی بیشتری درباره فیلم سازی به دست آورم.

آیا حرفه کارگردانی به اندازه بازیگری یا حتی بیشتر باعث رضایت شما می شود؟

این دو بسیار متفاوت هستند. شاید حرفه کارگردانی بیشتر مرا راضی کند چون افزون بر بُعد احساسی، دارای بُعد فکری بیشتری است اما هیچ چیز جای اجرای نقش را نمی گیرد. بازیگری، چیزی عجیب و غیرقابل وصف است. هیچ وقت متوجه نخواهید شد که چه کاری درست است تنها می توانید آماده باشید و کسی بگوید: «حرکت» و شما آغاز کنید.
 


زمان زیادی از آخرین بازی شما می گذرد. آیا دوباره بازی خواهید کرد؟

البته... هرگز بازیگری را ترک نمی کنم. حتی نمی توانم تصور جدایی از این کار را بکنم. من از کودکی بازیگر بوده ام. بازیگری کاری است که همیشه انجام داده ام و قرار است تا ابد به آن مشغول باشم اما در حال حاضر از تمرکز خودم بر کارگردانی لذت می برم. من در 27 سالگی نخستین فیلم خود را کارگردانی کردم و تا امروز تنها 4 فیلم ساخته ام که در این مدت، فیلم های زیادی نیست.

باید خیلی چیزها یاد بگیرم، برای همین به یک مدرسه خوب فیلم سازی رفته ام. درواقع از جهت گیری جدید زندگی ام هیجان زده هستم. مدت های طولانی بین بچه هایم و شغل بازیگری در نوسان بودم اما در حال حاضر دلم می خواهد که بر روی کارم تمرکز کنم. فکر می کنم دیگر نوبت من است.

دیدگاه ها

آخرین اخبار موسیقی

پیام تسلیت مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای درگذشت استاد حسین طیبی پیشکسوت موسیقی مازندران
تصنیف پرنده با آواز «شهرام ناظری» و آهنگسازی «نوید دهقان» منتشر می‌شود
برگزاری رسیتال فلوت «آذین موحد» با همراهى پیانو «آرپینه ایسرائیلیان»
رضا یزدانی برای کودکان استقلال یافته بهزیستی خواند!
«طلیعه کامران» باز هم در بیمارستان بستری شد
پیام تسلیت مسئولان برای پدر ساز بومی «لَله‌وا»
سمفونی «جهان‌پهلوان تختی» رونمایی شد
«نی کوبه» در نیاوران کنسرت می دهد
آلبوم «تلنگر» منتشر شد
حامی: داد می‌زنم تا حقم را بگیرم!
آلبومی تازه از «محمدرضا درویشی» در راه است
«هفت جان» اسفند شنیدنی می‌شود
مزارت سخت پیدا می‌شود استاد ...
بزرگداشت استاد «حسین دهلوی» برگزار می‌شود
«ازدحام سكوت» روايتی از غزليات ارفع كرمانی منتشر می‌شود
فراخوان دهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران منتشر شد
جنجال دو دیوانه!
حامی: داد می‌زنم تا حقم را بگیرم!
لوریس چکناواریان: هر روز عشق را تجربه می‌کنم
«حسین طیبی» از بزرگان موسیقی نواحی خطه مازندران درگذشت
مارتین کولشتت: موسیقی‌ام را نوعی موسیقی فیلم می‌دانم
تور کنسرتهای اروپایی «حسین علیزاده» و «مجید خلج» برگزار می‌شود
«سه قطعه از حسین دهلوی» برای پیانو منتشر شد
افلیا پرتو: وجودم در شاگردانم تکثیر شده است
رهبر ارکستر جوانان جهان بازهم مسترکلاس برگزار می‌کند
اعتراض ۶۵ نویسنده و موسیقیدان جهان به فرمان ضداسلامی ترامپ
دوئت «همای» و «عالیم قاسم‌اف» اجرا می‌شود

آخرین اخبار سینما

«کابوس حضرت ‌اشرف» یا وقتی که عبرت نمی گیریم
و اسکار تعلق می‌گیرد به...
و اسکار تعلق می‌گیرد به...
خودنمایی کامپیوترهای رنگین در عصر تبعیض نژادی
درباره «آرتور آراستگيسان» و سينمايش
درباره «آرتور آراستگيسان» و سينمايش
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (416)
فیلم «شیر»؛ داستان دیگری از فقر و حسرت و آرزو
ایرادهای فیلمنامه ای در فیلم های اسکاری
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (414)
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (416)
کارگردان «ماجرای نیمروز»: سیمرغ نگرفتم، خیالم راحت شد
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (415)
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (414)
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (413)
«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (414)
«هیولاهای شگفت انگیز»، وارث شایسته هری پاتر
گفت‌وگو با کیسی افلک، ستاره «منچستر کنار دریا»
نابغه ای که با «شیون» سینمای کره را زنده کرد
اسکار 2017؛ پیشتازی یک موزیکال در سال بازگشت سیاهان
جواد عزتی: تماشاگر را عشق است
گفت‌وگو با کیسی افلک، ستاره «منچستر کنار دریا»
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (412)
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (411)
بهترین فیلم هایی که از بازی های ویدئویی ساخته شده اند
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (411)
ماجرای نیمروز، چگونه پدیده جشنواره امسال شد؟
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (411)
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (410)
بهترین‌ها و بدترین‌های سینمای ‌2016 از نگاه مجله «تایم»